به گزارش مشرق، «داریوش امانی» معاون وزیر و رئیس این سازمان و همچنین رئیس هیئت ایرانی اظهار داشت: در این نشست که بعد از سه سال وقفه به دلیل شیوع پاندمی کرونا برگزار شد، طرفین به منظور گسترش مناسبات حملونقلی و در یک فضای تعاملی و صمیمانه، همه موانع و مشکلات موجود در مسیر تحقق این امر را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و در خصوص رفع آنها با یکدیگر به توافقاتی دست یافتند.
وی افزود: در این اجلاس، طرفین از رشد حجم مبادلات جادهای در سال ۲۰۲۲ ابراز رضایت کرده و با توجه به اهمیت نیل به توازن متقابل شمار کامیونهای دو کشور متردد به قلمرو یکدیگر، بر ضرورت رفع هر گونه موانع جاری و روانسازی تردد کامیون های طرفین به قلمرو یکدیگر، تسهیل رویههای دریافت روادید رانندگان طرفین متردد به قلمرو یکدیگر، بحث و تبادل نظر داشتند.
رئیس سازمان راهداری و حملو نقل جادهای همچنین با مثبت ارزیابی کردن نتایج مذاکرات، اذعان کرد: در نشست مذکور طرفین در خصوص استفاده از مجوزهای تردد و هماهنگی شمار آنها، تسهیل تردد در گذرگاه های مرزی مشترک و توسعه همکاریها با کشورهای همسایه و منطقه در چارچوب راهگذر حملونقل بینالمللی شمال - جنوب و همچنین بهبود حملونقل بینالمللی جادهای مسافری به توافقاتی دست یافتند و مقرر شد به منظور توسعه روابط و همکاریهای مشترک حملونقلی و تجاری طرفین، ایجاد و تقویت همکاریهای لجستیکی بین فعالان و بخش های خصوصی حملونقلی دو کشور، در قالب تشکیل کارگروه واکنش سریع جهت حلوفصل موارد فوری اقدام کنند.
در این اجلاس کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، مدیر امور کارنه تیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی تشکلهای صنفی حمل و نقل بینالمللی کالا و مسافر نیز حضور داشتند و در پایان نیز با حضور دکتر افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که در راس هیئتی متشکل از سایر زیربخشهای حملو نقلی و بخشهای خصوصی جهت شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جامع حمل و نقل به مسکو عزیمت کرده بودند، سند مربوط به کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای توسط مهندس امانی و همتای روس ایشان امضاء و مبادله شد.